lördag 5 maj 2007

bootcut

Vissa dagar klär jag mig fult av ren tvångsmässighet. Jag har ett par svarta jeans, lite utsvängda så där som de skulle vara för 4 år sen, och ett par svarta tygadidas, som i kombination är rejält fula. Jeansen är tajta upptill och lägger man till en ganska lös och noppig grå stickad tröja, ser jag ut som en vårteaterledare på rökpaus.
I dag la jag till den där tröjan. Och lomade in till stan med familjen.
Det blåste lite också, solen stack i ögonen, vid Gullmarsplan hade hammarby fylleslag (de super för mycket i den där föreningen, han den där "Tomten" ser inte sund ut alls).

Mårten hade feber.

Men vi tog oss in till stan och gick raka vägen till Video no 1. Jag gillar Video no 1, här finns allt, från "kaos är granne med gud", till Adam Sandlers senaste uppkastning.

Gick förbi skobell och köpte snygga vårtygskor till Stella, sneddade över Götgatan och Ringvägen och hamnade på Vivo.
Det var lite trångt och en gubbjävel väste något om att man inte borde få ta med sig barn och barnvagn till affären. Jag ville säga håll käften till honom, men eftersom jag var så fult klädd, valde jag att hålla låg profil.

Nu har jag i varje fall bakat. Jag är bra på att baka.

Ibland drömmer jag om att starta ett sommarbageri.

Men som jag skrev i går: det är väldigt få människor som drömmer om det de verkligen behöver.
Jag behöver nya kläder. Och en klippning.

3 kommentarer:

Kai Stavre sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kai Stavre sa...

Här kommer lite mjuk öppenhet i form av ett erkännande:

Din blogg börjar få lite samma funktion för mig som Bengt Ohlssons kåserier i DN var fjortonde dag (?), fast dagligen.

Men ändå inte. Du är ju Anders Sparring.

Anders Sparring sa...

Oj,
det var ett erkännande med krut i.
Tackar ödmjukast!
Anders